Bilgi kaynaklarının türleri, teknolojik gelişmelerin bilgi kaynaklarında yarattığı değişim ve bilgi merkezlerinde yapılan işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
Bilgi edinme ve bilginin kayıtlı hale getirilmesinin bilincine sahip olmak.
Bilgi ve belge yönetiminin çağdaş kuramlarına hâkim olmak.
Belge yönetiminin aşama ve tekniklerini tanımak.
Bilgi ve belge üretimi, düzenlenmesi, kontrolü ve kullanıcıların hizmetine sunulması için modern teknolojik olanaklarla çalışabilme bilgisine sahip olmak.
Hangi dilde üretilmiş olursa olsun tüm bilgi kaynaklarını düzenleme ve kullanıma hazır hale getirme yöntemlerini öğrenmiş olmak.
Bilgi ve belge yönetimi alanında tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, felsefi ve bilimsel gelişmeler konusunda kapsamlı bilgi sahibi olmak.
Mesleki faaliyetlerini yürütmesine yardımcı olacak düzeyde İngilizce ve Osmanlıca dil bilgisine sahip olmak.
Beceri
Bilgiye seçici biçimde erişim (arama, bulma, değerlendirme) becerisine sahip olmak,
Bilgi kaynaklarını ve/veya belgeleri derlemek, düzenlemek, erişime hazır hale getirerek bunların yönetimini sağlamak,
Tüm bu süreçleri yürütebilmek için gerekli güncel bilgi ve iletişim teknolojileri öğrenmek ve gerektiğinde bunları kullanabilmek,
Çağdaş veri tabanı üretim ve yönetim tekniklerine hâkim olmak ve yeni veri tabanları üretebilmek,
Bilgi ve belge merkezlerinde verilen hizmetlerin etkililiği ve verimliliğini artırmak ve karar süreçlerinde yararlanmak için gerekli istatistiksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak,
Bilgi ve belge yönetimini teknik ve tarihsel taraflarıyla beraber öğrenmek ve bunu aktarabilmek.
Türk ve Dünya kültürlerinde bilgi ve belge üretimi konusunda tarihsel çözümleme becerisine sahip olmak.
Yetkinlik
Bilgi ve belge yönetimi alanıyla ilgili terminoloji hakkında bilgi sahibidir; ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Bilgi merkezi türlerinin (kütüphane, bilgi ve belge merkezleri, arşiv vb.) yapısal ve yönetsel özelliklerini değerlendirir ve ayırt eder.
Her tür bilgi erişim sistemini öğrenir, farklı formattaki bilgi kaynaklarını tanır, saptar, seçer ve değerlendirir.
Bilginin üretimi-kullanımı sürecinde bilginin derlenmesi, işlenmesi, depolanması ve erişilebilir kılınması ile ilgili tüm süreçlerde aktif rol oynayacak bilgi ve beceriye sahiptir; gerekli yöntem ve teknikleri uygular.
Belge yönetimi disiplini ile belge yönetiminin boyutları ve ilgili standartlar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir; bir kurumda belge yönetim sisteminin oluşturulma sürecini yürütür.
Yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, toplumsal sorumluluğunu yerine getirebilen, bilgi hizmetleri politikasının oluşturulup geliştirilmesine katkı sağlayan nitelikli bir birey olur.
Bilginin toplumsallaştırılmasında bilgi merkezlerinin sosyo-ekonomik ve kültürel rolü hakkında kapsamlı bilgiye ve tarihsel perspektife sahiptir.
Bilgi okuryazarı bireylerin topluma kazandırılması için gerekli olan hizmet ve programları oluşturma süreçlerini değerlendirir.
Bilimsel araştırma temel kavram, ilke ve yaklaşımları ile araştırma süreç ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı iletişim ve yazışma yönetimi uygulamalarını kurallar ve düzenlemelerin öngördüğü yöntem ve tekniklere uygun olarak belirler, yürütür ve uygular.
Bilginin elde edilebilirliği ve hizmete sunumu konusunda demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Ülkenin kültürel birikim ve kültürel devamlılığında yön verici rol alabilir.
Program yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yükseköğretim Profili Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alan Yeterlikleriyle ilişkilendirilerek hazırlanmıştır.